maandag 8 februari 2016

Een heerlijk cropdagje gehad afgelopen zaterdag !

Het is altijd erg moeilijk om ons alle vijf bij elkaar te krijgen, maar afgelopen zaterdag hadden we weer ons cropdagje, samen met Tynke, Jetty, Annemarie en Linda, dit keer een (bijna) thuiswedstrijd bij Tynke, dus ik kon nog lekker even 'uitslapen' . Een heerlijke dag gehad en zelf bijna 3 kaarten afgekregen. Een layout is nog niet gelukt helaas, maar ik heb al wel een idee, dus wie weet.

Deze kaarten heb ik gemaakt en kan ik vast laten zien. Ik heb nog een kaart gemaakt maar die is voor een uitdaging, dus die kan ik nog niet laten zien.

 
Een tijdje terug zag ik op Pinterest een heel leuk filmpje van Lindsay en deze techniek heb ik nu zelf uitgeprobeerd. Ik zie nu dat ik het stukje met de embossingpoeder ben vergeten, maar dat ga ik een volgende keer wel eens uitproberen. Je neemt dus een aantal kleuren distress inkt en drukt een beetje inkt van 1 kleur op je kraftsheet. Ik heb er nog wat water op gesproeid, ik weet niet of Lindsay dat ook doet, en daarna heb ik een stukje plasticfolie gepakt en deze in de inkt gedrukt en daarna het plasticfolie op het papier gedrukt ( ik heb aquarelpapier gebruikt voor de ondergrond) Dit is echt even uitproberen en kijken wat het resultaat wordt. Daarna heb ik met zwarte inkt de stempel van Technique Tuesday - budding poppies (geleend van Jetty) afgedrukt. Daarna de bloem nog eens op een apart papiertje gestempeld, deze gekleurd met de distress inkt en uitgeknipt. De losse bloem heb ik met dikke tape vastgeplakt, krijg je wat diepte. Erg leuk om te doen hoor ! moet je echt eens proberen!
 
dit was het weer voor deze keer,
bedankt voor het kijken,
Wiebine

6 opmerkingen:

Blauw Hertje van Stempidoe... zei

Echt geweldige kaartjes, Wiebine. Zie nu ook mijn naam in het vorige berichtga eens kijken, maar he poppies ben ervdol op.

Liefs Yvon

Thamar, zei

leuk hoor je kaarten en gezellig zal dat vast zijn samen croppen
groetjes

Klaske zei

WAUW, mooie kaartjes! Pretty! Dank voor de duidelijke uitleg. Ik ga het ook eens proberen... worden die doosjes distress-inkt ook nog eens gebruikt!

Groetjes!

Kitty zei

Owwww, kliederen!!! :D Wat een leuke techniek Wiebine!

Jeanette zei

Prachtige kaarten , mooie kleuren bij elkaar.

Groetjes Jeanette

Alexandra zei

Superleuke kaarten en toch een andere techniek dan dat ik dacht :)